torsdag 8 januari 2009

Ursäkta? Upprepa. Vad var det du ville?

Vad är det egentligen du säger? Att det är jag som har missuppfattat, att det är jag som tar livet på för stort allvar och förbiser allt det roliga.
Att jag ska hata dig, är det vad du vill? Förlåt att behöva göra dig besviken, men du har misslyckats. Men om det är till någon glädje så kan jag meddela dig att du kan lyckas, om du försöker och verkligen vill. För allt är möjligt, är det inte så?
åh vad jag önskar att du kunde se mig just nu, jag glänser i din frånvaro. Er frånvaro. Och det liv jag hindrats från att leva kommer sakta tillbaka till mig nu. Utan alla hinder och med endast hjälp på traven. Tack mina kära, och farväl till de små djävularna på min axel. Jag fick för mig att ni var rosa och mjuka, men ni var röda.
Och en vacker dag ska jag köra in någonting i röven på dig, fattar du inte det? FATTAR DU INTE DET?

Inga kommentarer: