fredag 25 september 2009

för två timmar sen var jag dödstrött - jag väntade på dig - nu är jag klarvaken efter de ord du sa. Jag ligger och tänker på dig, livet, mig, men framför allt på oss.
För något år sen började jag skriva en lista som handlade om bra och nämnvärda saker jag gjort eller som har hänt i mitt liv. Där står det saker om samtal till polis, bekännelser, löften, 13årig vänskap och om dig. Polissamtalen har hjälpt mitt psyke och att få mitt liv på rätt kurs. Bekännelser och löften har även det till stor del hjälpt mig att bli den jag är idag. En 13årig vänskap som aldrig har dött - men haft sina upp och nergångar - och har just idag sin största glans. Du - som jag aldrig kommer att lämna ifrån mig även om vi en dag går skilda vägar. Du har broderat in ditt namn i min själ, du har försett mig med den näring jag behöver men inte får i mig genom maten jag äter. Du är en del av mig nu. Om jag en dag aldrig kommer se dig mer, kommer jag att minnas dig.

Inga kommentarer: