onsdag 29 september 2010

Ge mig framtid!



Vad händer om jag inte kan nå upp till andras förväntingar - eller ännu värre: mina egna. Vad händer om jag inte blir den jag vill vara, den jag kämpar för att vara, den jag behöver vara. Jag frågar, men jag vet att det inte finns något bättre svar än framtiden. Men om jag inte orkar vänta på någon framtid? Om den kommer allt för långsamt och om jag ger upp på vägen och inte orkar kämpa mer? Vem sparkar upp mig och vem drar mig ner.
Om framtiden vägrar komma tänker jag jaga den, hemsöka den, hota den. Allt för att det ska visa sig... vad det blir av med mig.
Vad händer om jag inte kan nå upp till andras förväntningar - eller ännu värre: mina egna. Det har gått upp och det har gått ner, har jag någonsin kommit någonstans? Om jag ska ge det en sista chans så är det nu, jag kan inte längre skrika sparka eller fly. Det förflutna nosar mig i nacken och hotar i mitt öra att åter göra mig till den jag kämpat för att inte vara. Hur gör jag? Hur dör jag.

Inga kommentarer: