lördag 16 oktober 2010

I will walk on water









(jag är jättemesig som har sparat söta saker du skrivit, men det är bara för att de är så söta)
                                                                                                                                                            

Den där första bilden, herregud(!) , över två år sedan.. tänk så fort tiden går. Hade planerat något den kvällen, minns inte vad. Och om jag inte minns fel så skulle du vart på ettornas nollning men av nån anledning sket du i den. Så där satt vi, en fredagskväll och hade ingenting att göra. Bestämde oss för att ses, i mörby. Helt galet. Minns att jag sprang runt i hela huset och letade efter bussremsor. Hade längtat efter att få träffa dig, för "första" gången.
Minns hur möttes upp på tågperrongen, älskade tröjan du hade på dig. Minns hur jag utmanade dig att klättra på nått stängsel. Hur vi gick genom mörby. Hur vi satt vid gungorna, gungade sakta. Jag var så rädd, så fruktansvärt blyg och jag kan nästan svära på att mitt hjärta slog extra slag varje gång.
Mitt i natten satt vi vid busshållsplatsen och väntade på din buss. Den kom, från fel håll. Innebar extra tid med dig.
Jag stal min första kyss. Tänk att det faktiskt var den som ledde oss in i allt det här, att utan den hade det inte blivit någon nästa gång i mörby, inget ett år, inget två år.
Jag har en lista på bra saker jag har gjort i mitt liv. En vecka senare skrevs kyssen upp på listan. Lite patetiskt och barnsligt kanske, men så är det. Visste redan innan jag träffade dig i Mörby hur jävla speciell du var. Idag tvekar jag inte. Det finns ingenting jag ångrar med den kyssen. Det finns ingen tidpunkt under dessa två år då jag velat leva ett liv utan dig. Orden kärlek fick en ny betydelse. Nog för att vi haft upp och nedgångar och nog för att det har vart riktigt kämpigt vissa gånger, men jag har alltid vart säker på min sak.
Jag älskar dig, jag vill leva med dig, du gör mig lycklig

Lycka fanns inte innan du kom. Det var små stunder av glädje som jag försökte njuta så mycket som möjligt av. Idag är jag inte bara lycklig med dig eller med tankar på dig, men att jag överhuvudtaget kan känna mig lycklig, att jag tagit mig så långt, det har jag dig att tacka för.

Jag kunde inte hjälpa att jag föll så pladask för dig. Ditt sätt att prata - tänka - se på saker. Ditt sätt att uttrycka dig - din ärlighet - din charm. Ditt sätt att inte bara berätta hur mycket du tycker om mig, utan även visa det.

Jag älskar dig Tommy. Djupt, ärligt och alltid.

Inga kommentarer: